Growth Hacker

Growth Hacking: Ορισμός, Πληροφορίες και Ιστορίες Επιτυχίας

Ο business strategist της Bizz, που είναι ένα growth hacking marketing agency ειδικευμένο σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις, μας μυεί στα μυστικά του νέου trend στη στρατηγική μάρκετινγκ.

Στην Ελλάδα της οικονομικής κρίσης (από το 2010 και μετά), κάθε επιχείρηση αναζητά τρόπους για να μπορέσει να αναπτυχθεί. Οι συνθήκες είναι αντικειμενικά δύσκολες και τα διαθέσιμα χρήματα για διαφήμιση όλο και λιγότερα. Το growth hacking υπόσχεται ότι μπορεί να δώσει διέξοδο σε όλα αυτά. Για αυτό το λόγο όλο και περισσότερες νεοφυείς εταιρείες υιοθετούν το growth hacking ως βασική στρατηγική marketing.

Πρίν όμως δούμε περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το πως το growth hacking βοηθά επιχειρήσεις να αναπτυχθούν, ας δούμε μερικές πληροφορίες για το πως εμφανίστηκε ο όρος.

Growth Hacker – Η Εμφάνιση του Όρου

Ο όρος “growth hacker” παρουσιάστηκε για πρώτη φορά σε ένα blog post από τον Sean Ellis το 2010. Συνοψίζει έναν growth hacker ως «ένα πρόσωπο του οποίου η πυξίδα είναι προσανατολισμένη στην ανάπτυξη».

O growth hacker είναι πειθαρχημένος στην ιεράρχηση και δοκιμή ιδεών marketing και την ανάλυση των αποτελεσμάτων τους. Σκοπός του είναι να διαγνώσει ποιες τακτικές δούλεψαν καλύτερα και ποιες θα πρέπει να βελτιωθούν περαιτέρω. Αυτό είναι μια πολύ βασική προϋπόθεση που ενσωματώνεται στις περισσότερες στρατηγικές marketing, που κατευθύνονται από το mindset του growth hacking .

Στην εποχή μας ο growth hacker δανείζεται γνώσεις από διάφορα γνωστικά πεδία και τα «παντρεύει» με το παραδοσιακό marketing με σκοπό πάντα να μπορέσει να αναπτύξει την επιχείρηση του. Θα ήταν ίσως σκόπιμο ο όρος growth hacker να μετονομαστεί σε Marketer 2.0 για να τονίσει καλύτερα τη σημασία του για όλους τους οργανισμούς, τις νεοσύστατες εταιρείες και τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.

Τι Είναι το Growth Hacking

Το growth hacking είναι η διασταύρωση μεταξύ marketing και τεχνολογίας. Το πεδίο δράσης του σχετίζεται με το σχεδιασμό της ιστοσελίδας, την βελτιστοποίηση για τις μηχανές αναζήτησης (SEO), την πληρωμένη διαφήμιση στο internet (google ads, facebook ads), τα social media, την ανάλυση ιστοτόπων, τη δημιουργία περιεχομένου, τα διαφημιστικά κείμενα, τις σελίδες προορισμού κ.λπ.

Ακόμα περιλαμβάνει διαδοχικά πειράματα για να βελτιώνει συνεχώς το μείγμα marketing και την τελικά την εμπειρία του πελάτη. Αυτή η βελτίωση θα οδηγήσει σε ταχεία, βιώσιμη αύξηση των πελατών του.

Από οικονομικής άποψης, σε αντίθεση με τα ακριβά παραδοσιακά μέσα, το growth hacking είναι μια διαδικασία που οι περισσότεροι νέοι επιχειρηματίες μπορούν να αντέξουν οικονομικά. Δεν βασίζεται τόσο στο διαθέσιμο budget, αλλά στο κατά πόσο μπορεί αυτό να επενδυθεί σε ενέργειες με υψηλό ROI (return on investment).

To growth hacking είναι κάτι περισσότερο από ακόμα μια τακτική marketing.

Είναι να γνωρίζει κανείς πώς να παρακολουθεί και να επηρεάζει το ταξίδι του πελάτη ανάμεσα στα διάφορα στάδια της επαφής του με μια επιχείρηση. Από την απόκτηση και τη δέσμευση, έως την την αγορά τη διατήρηση και τη σύσταση σε άλλους πελάτες. Σε κάθε βήμα αυτής της διαδικασίας, πρέπει να καταλάβει τα βασικά σημεία που καλείται να διαχειριστεί και να βελτιστοποιήσει.

Για παράδειγμα, ίσως πρέπει να αυξηθεί η αναλογία των κλικ προς αριθμό εμφανίσεων από τις καμπάνιες Google για την απόκτηση ενός πελάτη. Ή το πόσοι χρήστες πρέπει να δουν την διαφήμιση στα social media για να αποκτήθεί ένας νέος πελάτη. Κατανοώντας ποιοι είναι οι βασικοί οδηγοί για το καθένα, επιδίδεται σε πειράματα για να βελτιώσει τις επιδόσεις του.

Το growth hacking είναι μια διαδικασία που δεν τελειώνει ποτέ και συνεχίζει να επαναλαμβάνεται σε έναν ενάρετο κύκλο με την πάροδο του χρόνου.

Το Προφίλ του Growth Hacker

Για να γίνει κάποιος Growth Hacker δεν χρειάζεται να αποφοιτήσει από κάποια Πανεπιστημιακή σχολή. Επίσης δεν φτάνει να δηλώνει κάποιος Growth Hacker στα social media ή να είναι διπλωματούχος marketer ή web developer.

Για να είναι κάποιος επιτυχημένος Growth Hacker οφείλει να ξέρει πως να χρησιμοποιήσει εναλλακτικές πρακτικές marketing χαμηλού κόστους οι οποίες οδηγούν σε μετρήσιμη ανάπτυξη τις πωλήσεις!

Οι δεξιότητες που πρέπει να διαθέτει ένας Growth Hacker είναι ενδεικτικά οι ακόλουθες:

  • Προσανατολισμός στην ανάπτυξη και μόνο
  • Μεθοδική εργασία ακόμα και με περιορισμένους πόρους
  • Εθισμένος στη μελέτη, διαχείριση & ανάλυση δεδομένων
  • Συνεχής παρακολούθηση των τάσεων και των αλλαγών στο marketing
  • Διαρκείς πειραματισμοί με σκοπό να βρεθεί ο game changer
  • Δεν έχει στεγανά στο μυαλό του και δεν παραμένει προσκολλημένος σε ιδέες, πρόσωπα και διαδικασίες

Με μια φράση πρόκειται οι growth hackers είναι επαγγελματίες υψηλής εμπειρίας και ικανότητας που συνδυάζουν στο μέγιστο βαθμό τεχνικές γνώσεις, δημιουργικότητα και αναλυτική σκέψη.

Ιστορίες Επιτυχίας του Growth Hacking

Υπάρχουν πολλά παραδείγματα εταιρειών που έχουν αναπτυχθεί από start up σε πολύ κολοσσούς μέσω του growth hacking. Από αυτές τα τρία κορυφαία παραδείγματα περιελάμβανουνν: (i) το Paypal (ii) το Hotmail και (iii) το AirBNB. Και, ο κατάλογος συνεχίζεται, με σπουδαία success stories όπως το Dropbox, το Twitter, το Instagram, το Pinterest, το YouTube και άλλα.

Γι ‘αυτό, αξίζει να επενδύσετε σε μια στρατηγική growth hacking για την επιχείρησή σας. Εμπιστευτείτε ένα έμπειρο growth hacking agency που θα σας βάλει με επιτυχία σε αυτό το νέο τρόπο σκέψης.

To growth hacking έχει γίνει μια τόσο πολυσχιδής στρατηγική για τις νεοσύστατες εταιρείες, που έχουν δημιουργηθεί ειδικοί χώροι ανταλλαγής πληροφοριών, όπως το GrowthHackers.com και το GrowthHacker.tv, και ειδκές εκδηλώσεις, όπως η ετήσια Διάσκεψη Growth Hackers. Όλα αυτά έχουν δημιουργηθεί για να βοηθήσουν στην ανάπτυξη του οικοσυστήματος marketing.

Θα Είστε το Επόμενο Επιτυχημένο Case Study;

Έτσι, φροντίστε να αξιοποιήσετε αυτούς τους βασικούς πόρους, να αξιοποιήσετε τη συλλογική εμπειρία της βιομηχανίας του growth hacking και να δείτε πώς αυτά τα μαθήματα μπορεί να ισχύουν για την επιχείρησή σας.
Στο τέλος της ημέρας, o στόχος είναι να πετύχετε ισχυρή και βιώσιμη ανάπτυξη, δαπανώντας όσο το δυνατόν λιγότερα χρήματα. Και, οι καλοί growth hackers οδηγούνται από την πρόκληση και το “παιχνίδι”. Έτσι, βεβαιωθείτε ότι θα βρείτε μια έμπειρη εταιρία growth hacking με το σωστό DNA για να σας βοηθήσει. Να θυμάστε ότι οι έμπειροι growth hackers δεν χρειάζονται γενναιόδωρους προϋπολογισμούς για να κάνουν τη δουλειά τους.

Bizz.gr

Online shopping concept. Mobile phone or smartphone with cart on the screen. 3d